Vďaka metóde projektového šprintu dostali učitelia na troch základných
školách priestor testovať vlastné nápady a inovácie, ako lepšie využívať
existujúce moderné technológie a skúsiť s nimi učiť inak. Do prvej fázy
projektu sa prihlásilo takmer 90 škôl, z ktorých odborníci vybrali tri -
Základnú školu s materskou školou Uhrovec v okrese Bánovce nad
Bebravou, Základnú školu s materskou školou Rabčice v okrese Námestovo a
Základnú školu Laborecká z Humenného. "Pre nás na ministerstve je
Projektový šprint dobrý spôsob testovania plánovaných reforiem plánu
obnovy. Na druhej strane, našou úlohou nebolo povedať školám, čo majú
robiť, ale mentorovať ich v procese rýchleho testovania vlastných
nápadov na ich zlepšenia vo vyučovacom procese," vysvetlila Zuzana Baranovičová z rezortu školstva.
Metódu projektového šprintu doteraz využili s podporou expertov Svetovej
banky vlády vo viacerých krajinách, tento rok sa metóda po prvýkrát
použila aj na Slovensku. Vybrané školské tímy si stanovili vlastné
merateľné ciele, ktoré sa snažili počas 50 dní splniť. Pomocou
Projektového šprintu vymysleli inovácie, ako zefektívniť spôsob učenia
aj integráciou digitálnych technológií do vzdelávania.
Základná škola v Rabčiciach sa snažila dosiahnuť, aby aspoň polovica ich
žiakov mala vyššiu ako priemernú hodnotu digitálnej gramotnosti.
Skúsenosti z Projektového šprintu chcú na škole aj ďalej rozvíjať a
využívať na zlepšenie vzdelávania. Kým pred zapojením sa do Projektového
šprintu mala na Základnej škole v Uhrovci základné digitálne zručnosti
len polovica učiteľov, po skončení programu si ich osvojilo aspoň 80
percent. Zároveň sa školský tím zaviazal zvýšiť podiel digitálneho
obsahu. Na Základnej škole Laborecká v Humennom už niekoľko rokov
pracujú na komplexnom rozvoji digitálnych zručností. Projektový šprint
im dopomohol zlepšiť využitie spätnej väzby pomocou digitálnych
technológií.
Projektový šprint bude pokračovať druhou fázou v ďalších školách, ktoré
sa do neho zapoja začiatkom roka 2022. Na investície do digitálneho
vybavenia a pripojenia škôl je z plánu obnovy vyčlenených približne 190
miliónov eur.